Undvik skinande objektsyndrom med ditt onlineföretag
Det är svårt att tro att några av de vilda påståenden som dessa produktleverantörer gör i dag är tillåtna. Än en gång är kanske nätnischen den största syndaren för detta. Det finns försäljningsbrev och videoklipp som hävdar att du kan göra en förmögenhet genom att använda deras programvara och att det knappast finns något arbete att göra. Undvik skinande objektsyndrom med ditt onlineföretag.
Vilda påståenden
Det är svårt att tro att några av de vilda påståenden som dessa produktleverantörer gör i dag är tillåtna. Än en gång är kanske nätnischen den största syndaren för detta. Det finns försäljningsbrev och videoklipp som hävdar att du kan göra en förmögenhet genom att använda deras programvara och att det knappast finns något arbete att göra.
rent nonsens, men det är förvånande hur många människor som faller för detta. Att hämta upphandlartrafik till dina erbjudanden på mindre än 60 sekunder är ett annat klassiskt, vilt anspråk. Om det verkar för bra att vara sant så är det förmodligen så.
Gräset är grönare…
Många försäljningssidor för nya produkter i din nisch kommer att tala om för dig att du gör allt fel och att ditt nuvarande onlineföretag aldrig kommer att bli så framgångsrikt som du vill att det ska bli. De säger att man måste förena sigmed dem eftersom gräset är grönare där borta.
Gräset är sällan grönare med dessa program. Det finns alltid olika tekniker som du kan använda för att förbättra ditt onlineföretag, men det du inte bör överväga är att ändra det helt och hållet. Det spelar ingen roll hur kraftfull skriften är på försäljningssidan, du bör hålla dig till ditt nuvarande företag och arbeta med sätt att öka dina intäkter.
Att byta från en affärsmodell till en annan är något som nykomlingar ofta gör mycket för att driva onlineföretag. De ger upp en modell mycket snabbt eftersom de inte får det resultat de förväntar sig. Dessa människor är alltid ute efter nästa blanka objekt som kommer att förändra deras liv.
Begränsa exponeringen för skinande objekt
Välj rätt nisch för ditt onlineföretag
Om du inte väljer rätt nisch för ditt onlineföretag är det mycket troligt att det kommer att misslyckas. Det finns tusentals olika nischer som du kan välja mellan, men du måste kontrollera att de har potential att bygga upp ett framgångsrikt onlineföretag.
Två viktiga frågor
2 Är det möjligt att tjäna pengar från nischen?
Om man väljer en nisch som har mycket låg efterfrågan kommer man att kämpa redan från början. Så ni måste kontrollera om era nischidéer har den nödvändiga efterfrågan. Ett av de enklaste sätten att göra detta är att kontrollera mängden sökvolym som finns för nischen.
Du kan använda den kostnadsfria Googlenyckelordsplaneraren för att kontrollera efterfrågan. Allt du behöver är ett kostnadsfritt Googlekonto. Tänk på nyckelorden för din nisch – vad skulle folk skriva in i en sökmotor om de letade efter information om nischen?
När du har identifierat dessa huvudnyckelord använder du nyckelordsplaneraren Google för att ange hur många sökningar det finns för varje månad. Du vill att det ska göras några tusen sökningar efter åtminstone huvudnyckelorden..Ju högre sökvolym desto bättre.
Om det finns en bra sökvolym för din nischidé måste du kontrollera om folk tjänar pengar på den. Gå till Google ochanvänd dina huvudnyckelord för att söka. Finns det annonser för produkter och tjänster på den första sidan i sökresultaten?
Gå dit pengarna finns
Om dina nischidéer inte har mycket efterfrågan eller möjligheter att tjäna pengar, så förtvivla inte. Gå bara dit pengarna finns! Det finns nischer som är garanterade att ha den nödvändiga efterfrågan och möjligheten att tjäna pengar. Här är tre gröna nischer som kryssar i alla rutor:
3 Personlig utveckling – självförbättring, relationer osv.
Grundläggande verktyg för ditt onlineföretag
Verktyg för nyckelordsforskning
Ett bra onlineföretag börjar alltid med bra nyckelordsforskning. Du måste veta vilka termer människor går in i sökmotorer för att hitta den information du ger. Om man har en varubutik, vilka begrepp använder man då för att hitta exempelvis de produkter man säljer?
Det finns ett antal tillgängliga verktyg som hjälper dig att identifiera nyckelorden som folk söker efter. Ett av de bästa verktygen är helt gratis och kallas för Google Keyword Planner. Du behöver bara ett kostnadsfritt Google-konto för att få tillgång till det här verktyget.
Du måste använda ett ”frö”-nyckelord för att få saker och ting igång med Google Keyword Planner. Så om din varubutik säljer skor kan du börja med termen ”skor”. Detta är ett mycket brett begrepp, så du kanske vill finslipa det lite till ”kvinnoskor” eller ”barnskor” till exempel.
Nyckelordsplaneraren för Google kommer inte bara att tala om hur många sökningar det finns varje månad för dessa villkor (per land), utan den kommer också att innehålla relaterade nyckelord som du kan använda för ditt onlineföretag. Du kan hämta alla nyckelord som du hittar i en CSV-fil eller ett Google-blad och spara dem.
Dokumentprogram
Autoresponder Service
Det rekommenderas starkt att du skapar en e-postlista för ditt onlineföretag. Väldigt få besökare på webbplatsen kommer att göra ett inköp första gången och du kan förlora dem för alltid. Om du kan hämta deras e-postadress kan du skicka e-post om ditt företag när som helst.
Analys